Serviciile noastre

Grupuri de socializare pentru copii

_
Coordonare
_
Intervenție psihologică și Psihoterapie
https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Image-2022-11-15-at-12.17.54-PM.jpeg?fit=2048%2C1536

Specializari

Curs RBT

curs de formare terapeuti ABA, are ca obiectiv formarea terapeutilor dupa standarde internationale aprobate de Board Certified Behavior Analyst;

Cursuri de informare pentru părinții copiilor cu nevoi speciale

Intervenție psihologică și Psihoterapie

Consiliere psihologica pentru familiile copiilor cu nevoi speciale

Curs ,,Integrarea in gradinita si scoala a copiilor cu TSA si alte tulburari de neurodezvoltare;

https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Image-2022-11-15-at-12.35.34-PM.jpeg?fit=1152%2C2048

Analiza comportamentala aplicata: Terapia ABA

ABA este o terapie care se bazeaza pe stiinta invatarii si a comportamentului.
Scopul terapiei ABA este acela de a creste comportamentele care sunt utile si de a reduce comportamentele care sunt daunatoare sau care afecteaza invatarea.
Programele de terapie ABA pot ajuta la cresterea abilitatilor lingvistice si de comunicare, la imbunatatirea atentiei si a abilitatilor sociale. Metodele de analiza a comportamentului sunt folosite si studiate de zeci de ani. Terapeutii au folosit ABA pentru a ajuta copiii cu autism si tulburari de dezvoltare asociate inca din anii 1960.

_Asimilarea cunostintelor utile si functionale
_Diminuarea comportamentelor nadorite
_Ameliorarea problemelor de motricitate fina si grosiera
_Generalizarea achizitiilor in orice mediu si in orice situatie
_Consolidarea abilitatilor de limbaj
_Imbunatatirea IQ-ului

Logopedie

Sedintele de logopedie contin exercitii si jocuri variate, atractive, care ajuta la stimularea comunicarii expresive, la corectarea pronuntiei si a tulburarilor de voce, ritm si fluenta.

Terapia logopedicaimplica o munca de echipa formata din logoped, copil si parinte, precum si multa rabdar, interventia putand sa se desfasoare pe o perioada scurta sau mai lunga de timp.

_Dezvoltarea vocabularului
_Imbunatatirea abilitatilor de citire si intelegere
_Dezvoltarea unei pronuntii corecte
_Copiii vor deveni mai increzatori in ei
https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Image-2022-11-15-at-12.17.54-PM-1.jpeg?fit=1536%2C2048
https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Image-2022-11-15-at-12.17.53-PM.jpeg?fit=1536%2C2048

Ateliere de dezvoltare personala prin metoda Feuerstein

Prin participarea la Atelierele de Dezvoltare Personala, prin joc si joaca, prin activitati relaxante si instrumente specifice metodei Feuerstein, copiii isi dezvolta si isi imbunatatesc abilitatile de comunicare, intelegere, invatare, incredere, motivatie si responsabilitate.

Metoda Feuerstein a fost testată cu succes pe copii cu diferite tipuri de afectiuni sau probleme de adaptare, printre care : ADHD, Sindromul Asperger, Sindromul Down, afecțiuni de spectru autist, agresivitate, dificultăți de relaționare, de comunicare, deficiențe mintale.

_Intelegerea si recunoasterea propriilor emotii;
_Dezvoltarea creativitatii
_Cresterea stimei de sine
_Reducerea sentimentului de frica in situatii noi
_Dezvoltarea deprinderilor de interactiune sociala in diverse situatii
_Cresterea gradului de autonomie in variate situatii

Evaluare Psihologica

Evaluarea psihologică constă ȋn diagnoza şi evaluarea clinică, condusă de către un psiholog specializat ȋn psihologie clinică.

Scopul evaluării clinice constă ȋn stabilirea felului ȋn care o persoană funcţionează din punct de vedere psiho-socio emoţional, dar şi ȋn stabilirea tiparelor de comportament, precum şi a stimulilor la care un copil, o persoană reacţionează prin aplicarea unor instrumente de evaluare specifice de diagnosticare si fac multiple investigaţii pentru confirmarea sau infirmarea suspiciunilor ridicate de catre părinte.

Teste detinute de noi :

_ADOS
_ASRS
_ABAS II
_NEPSY
_CONNERS
_MASC
_RAVEN
_DDE-II- Teste dislexie
_SCQ
_VB-MAPP
_ABLLS-R
_EFL
_ASEBA
https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/09/DSC_8786-scaled.jpg?fit=2560%2C1709
https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Image-2022-11-15-at-12.35.33-PM-2.jpeg?fit=1284%2C1712

Grupuri de socializare

Grupul de socializare reprezintă generalizarea regulilor sociale, regulilor jocului, codul bunelor maniere, achizitii dobândite in terapia unu la unu cu terapeutul.
Cele mai comune caracteristici pe care le întâlnim la toți acești sunt dificultățile de comunicare, de interacțiune socială și integrarea in grupul de joaca.
Integrarea copilului in grupa specifica vârstei mentale și nivelul de abilitați achizionate.
Abilitățile distractive și învățarea prin joaca sunt un element esențial pentru punerea in aplicare a regulilor sociale, cum sa se comporte in diferite medii cât mai naturale (piața, magazin, biblioteca,parc, teatru), constientizarea și gestionarea emoțiilor dobândite pe parcursul activităților, acceptarea comportamentelor celor din jur.
De asemenea trebuie sa înțeleagă ca oamenii au plăceri și dorințe diferite, ca ne plac lucrurile diferite, ca suntem diferiti cu toții si ca este ceva normal.

Fiecare copil trebuie sa participe la evaluare înainte de a fi integrat in acest proces de dezvoltare socială.
Socializarea este un proces la care se muncește continuu, nu este un proces mărginit sau temporar, pentru ca orice individ participă la viața socială și trebuie să se adapteze permanent la încercările care apar in societate.
Acesti copii parte din societate, noi având rolul de intermediar, găsind toate strategiile potrivite situațiilor.
Pentru că socializarea si integrarea copiilor sa fie eficientă și corect aplicată este important sa abordăm intervenția personalizată si apoi sa participăm la activități de grup, ca mai apoi sa generalizăm aceste informații intr-un mediu propice.

 

_Socializare;
_Integrare;
_Dezvoltarea abilitatilor de conversatie;
_Gestionarea emotiilor

Terapie ocupationala

Terapia ocupațională este o ramură a îngrijirii sănătății ,ajutând persoanele de toate vârstele care au probleme fizice, senzoriale sau cognitive. TO  îi poate ajuta pe oameni să-și recapete independența în toate domeniile vieții lor. Terapeuții ocupaționali ajută cu barierele care afectează nevoile emoționale, sociale și fizice ale unei persoane. Pentru a face acest lucru, ei folosesc activități de zi cu zi, exerciții și alte terapii.Această terapie are ca scop principal îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu dizabilități. Acest lucru are loc prin abordarea, într-un mod terapeutic, a activităților cotidiene, centrată pe nevoile particulare ale fiecărui individ. TO îi ajută pe copii să se joace, le îmbunătățește performanța școlară și le ajută activitățile zilnice. De asemenea, le crește stima de sine și sentimentul de realizare. 

Terapia ocupațională (TO) ia în considerare relația complexă dintre client, activitate și mediul în care se desfășoară activitatea.

Exemple de intervenții OT includ:

-sprijinirea unui copil cu handicap să participe pe deplin la situații școlare și sociale;

-asistarea unui lucrător rănit în vederea recâștigării competențelor de care are nevoie pentru a funcționa la locul de muncă

-oferirea de sprijin a adulților în vârstă care se confruntă cu schimbări cognitive sau fizice.

_Ajuta copiii sa se joace;
_Imbunatateste performanta scolara
https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/07/slider_03.jpg?fit=1920%2C752
https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/07/slider_02.jpg?fit=1920%2C752

Coordonare

In cadrul centrului nostru, pogramele de terapie ABA sunt implementate de catre terapeuti si parintii copiilor si sunt cuprinse in Planurile de Interventie Personalizate ale copiilor, realizate de catre coordonatori cu expertiza in Analiza Comportamentala si cu acreditare BCBA. Coordonatorii ofera servicii in cadrul centrului dar si la domiciliul copiilor; Ei asigura formarea continua a terapeutilor si a parintilor.

Grupuri de suport

Membrii din Cadrul Asociatiei Prietenii Persoanelor cu Autism au infiintat grupurile de suport pentru părinţi. Aceste grupuri sunt construite pentru a acorda sprijin emoţional şi informaţional părinţilor în situaţii şi problematici specifice. Părinţii pot beneficia, pe lângă sprijinul coordonatorilor de grup şi de suportul oferit de ceilalţi părinţi, efectul benefic fiind simţit de fiecare părinte în parte. Părinţii care participă la astfel de grupuri folosesc strategii adaptative de coping, cum ar fi căutarea suportului emoţional şi instrumental, copingul activ, planificarea, comparativ cu părinţii care nu participă la astfel de grupuri.

https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Image-2022-11-15-at-12.35.33-PM.jpeg?fit=1536%2C2048

avantaje

Intelegerea si recunoasterea tuturor emotiilor
Reducerea sentimentului de frica in situatii noi
https://i0.wp.com/www.autismpitesti.ro/wp-content/uploads/2022/06/home_02_inner_01.png?fit=772%2C734
Diminuarea comportamentelor nedorite
Dezvoltarea vocabularului